Frelsen

Du har kanskje ved å ha lest på denne bloggen fått svar på ting du har lurt på, kanskje også innsett at evolusjonsteorien ikke holder vitenskapelig mål, og begynt å innse at Gud må finnes og være Skaperen slik Bibelen forteller. Bibelen forteller også at vi alle en dag vil stå til regnskap ovenfor Gud for det livet vi har levd.

I begynnelsen skapte Gud himmel og jord i perfekt stand. Synden fantes ikke. Mennesket levde i harmoni med Gud, alt var godt og overmåte godt. Men så fristet djevelen Eva, i form av en slange, til å spise av det ene treet som Gud hadde forbudt mennesket å spise av. Mennesket falt, noe som ga ringvirkninger til resten av skaperverket i form av død, forgjengelighet, sykdom, ondskap og synd. Mennesket har siden Adams tid arvet syndenaturen. For å se dette kan vi bare ta et ærlig blikk på vårt indre liv og sammenligne det med Guds standard. Vi kan spørre oss selv om hvor mange løgner vi har fortalt, om vi noensinne har stjålet noe (verdien er irrelevant), om vi har misbrukt Guds navn, drevet hor ved å ha sex før ekteskapet eller bare sett på det motsatte kjønn med begjær. Videre kan vi spørre oss om vi noensinne har baktalt mennesker, hatet eller blitt sint på noen (Bibelen sammenligner dette med drap), har vi alltid hatt Gud på første plass i vårt liv eller har vi satt andre ting foran Gud? Alt dette kaller Gud for synd og siden Gud er hellig, rettferdig og god, så MÅ Han straffe synd. Med andre ord er vi dømt til Guds fengsel kalt helvete, en evig fortapelse, for vårt kriminelle liv. Vi får som fortjent. Vi er blitt dømt skyldige i livets rettsal.

Men hvordan kan vi da går fri fra denne straff? Gud hadde en frelsesplan fra tidenes morgen og lot den bli fullt ut synlig ved å la seg føde som et menneske i Sin sønn Jesus Kristus. Han levde et syndfritt liv i perfekt harmoni med Gud Faderen. Til slutt endte livet Hans på et kors, der Han sonet og led straffen for mine og dine synder, slik at vi skulle slippe å gå evig fortapt, men få evig liv. Ikke bare det, men i samme pakke inkluderes tilgivelse og renselse fra all synd pga. Hans dyrebare, rene og hellige blod som Han utøste for alle oss. Videre ble forbannelsen som kom ved Adam brutt ved Jesu soningsdød på korset og Han banet en ny og levende vei for oss, en vei som videre kan gi oss et seirende liv i denne verden, til å bli mer og mer formet lik vår Frelser. Men vit dette, Guds Ord sier det klart at dette Ordet om korset er dårskap for de som går fortapt, det gir ikke mening, men for alle de som blir frelst ved dette Ordet, de som innser at dette ikke er tomhet, men virkelig sannhet, så er det virkelig en Guds kraft.
Hvordan kan jeg så få del i denne gaven? Først må du innse at du er en synder i dyp nød og behov for frelse, for Jesus kom for å kalle syndere til omvendelse, ikke de som mener at de på egenhånd klarer å komme seg til himmelen med alt det gode de har gjort. Neste steg er omvendelse fra all synd, og full tillitt/tro til Jesus og det Han har gjort for deg på korset. Bekjenn dine synder for Gud og Jesu blod vil rense deg og føde deg på ny. Gud velsigne deg! Ta gjerne kontakt med en god bibeltro menighet, eller noen kristne venner som du vet du kan ha tillitt til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar